بمب‌ های خوشه‌ ای در راه اوکراین | آمریکا به‌ دنبال جنایت جنگی است!

ایالات متحده در میان حیرت کشورهای جهان اعلام کرده است که می خواهد بمب‌ های خوشه‌ ای برای جنگ با روسیه در اختیار اوکراین بگذارد. اتفاقی که جنایت جنگی بزرگی را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان ملل، آلمان و اتریش مخالفت خود با این تصمیم آمریکا را اعلام کرده‌اند و ۱۲۰ کشور نیز پیش از این پیمانی برای عدم استفاده از این سلاح غیرانسانی را به امضا رسانده‌اند.

با این همه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته است: «تصمیم بسیار سختی از جانب من بود. با وجود این با متحدانمان رایزنی کردم. با دوستانمان در کنگره هم رایزنی کردم. مهمات اوکراینی‌ها دارد تمام می‌شود.»

آنچه استفاده از بمب‌ های خوشه‌ ای را جنجالی می‌کند خطراتی است که آن‌ها برای غیرنظامیان دارند. این مهمات در هوا منفجر شده و تعداد زیادی بمب‌های کوچک‌تر را در منطقه وسیعی پخش می‌کنند که خطر کشتار کور غیرنظامیان را به همراه دارد.

علاوه بر این، برخی از بمب‌های کوچک‌تر ممکن است هنگام برخورد با زمین خیس یا سطوح نرم منفجر نشوند و تا مدت‌ها بعدتر جان غیرنظامیان به ویژه کودکان را به خطر بیندازند.

آمریکا درحالی این بمب‌ها را در اختیار نظامیان اوکراینی قرار می‌دهد که بیم آن می‌رود، روسها در تلافی این اقدام، از ذخایر سلاح‌ های هسته‌ ای خود استفاده کنند و این امر می‌تواند جهان را در آستانه یک فاجعه قرار دهد.

واشنگتن به بهانه احتمال کاربرد نظامی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، سالهاست ایران را هدف تحریم‌های ضدحقوق بشری قرار داده اما در اقدامی متناقض، خود با واگذاری بمب‌ های خوشه‌ ای، به اشاعه این دست سلاح‌ها کمک می‌کند.

انتظار جهانی این است که هم‌پیمانان آمریکا که مدعی مقابله با توسعه سلاح‌ های کشتار جمعی هستند، جلوی کاخ سفید را گرفته و نگذارند که جنگ‌ اوکراین به محلی برای آزمایشات تسلیحاتی واشنگتن تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها